Klik sini walaupun skali..

Klik Utk Duit Tabung..

Nak tahu ade apa..? Klik Sini.. :)

Friday, October 26, 2012

Malam Raya di Kota KL....


Assalamualaikum....


Orang lain sebOk nak buat rendang ketupat... aku plak siap buat masak kurma... pengorbanan istri untuk suami dan anak2.. sbb kesian gak kat Mr Mama selalu kena masak.. so sekian lama... aku masuk dapo hari ni.. nak kata pecah rekod ke... pecah tradisi ke.. idak ler kan... cuma wat masa skrg.. sangat2 tak berselera nak masak.. huhuhu.. ALASANN!!!!!!!!! 


Tadi kol mak lagi kat kampung.... diorang korban kan sekor lembu esok lepas solat raya... so lepas korban just sedekah2 kan daging kat penduduk kampung Matang Raja, Pantai Remis tu.. sorang sikit ler kan.. sekor lembu bukannya banyakkan... buleh la pakat2 nak merasa sikit2... tapiiiiiiiiii aku kol mak pesan.. nak tulang, nak ekor, nak perut and daging lebeyyyy... huhuhuhuhu mengada2 kan... nanti hari ahad kakak no.2 aku akan balik KL.. dia tolong bawa kan skali... clever girl.. kan!! 







Amacam? terancam dak dengan MASAK PUTIH ni? dulu2 masa aku kecil2 tu, mak aku panggil MASAK PUTIH, sebenarnya ikut kamus MASAK KURMA... kuangx3... aku pun tak pasti mana datangnya nama samaran  tu.. Masak kurma nama dalam IC dia kot.. kan..


Hujan la malam ni... seolah2 sama sedey ngan aku... < sedey ler sangat> .... skrg tengah layan pengembaraan bermula ngan anak2.. (citer upin ipin)... saja ler.. syok kan anak2... sat gi baru nak layan citer malam raya.. kat TV3 tu.. tajuk apa dah lupa.. hmmmmmm so untuk korang semua... 

SELAMAT HARI RAYA 

again and again... sbb raya ni ada 3 hari kan..  dan SELAMAT BERCUTI.. hujan2 mesti lebih berhati2 di jalan raya okehhh!

TATA

6 comments:

  1. tak dpt balik kg pun blh order daging korban kan.seronok la

    ReplyDelete
  2. Salam aidiladha... Samala kita beraya di kl je

    ReplyDelete
  3. Selamat Hari Raya Nani..

    wah banyak order dari kampung yer..best tu..kita pun nak jgk ekor lembu..heheh tapi tak tau leh dpt daging ker tak thn nie sbb tak korban...biasa ade kwn2 bg...

    sedap kurma tuh...buat makn malam yer..hari raya masak per nanti...?
    ok..take care, jgn sedey2 yer mak yong..thn balik kitab blk raya kat kg key...

    ReplyDelete
  4. Hello Jass, I love your this dish, looks absolutely delicious, tentu tiga pinggan nasi lichin.....masuk satu spoon mulut lupa nama mak, ha ha.
    Wishing you and family selamat hari raya haji, you keep a song in your heart.
    Lee.

    ReplyDelete
  5. Salam Aidul Adha, wah sedapnya menu ni...

    salam Aidul Fitrah dari saya dan warga serbuk cheese CHEEZE MAZ

    Jemput order serbuk cheese CHEEZE MAZ nanti boleh cicah daging lembu qorban dgn sos seenak sos cheese wedge KFC

    ReplyDelete
  6. Salam..mengancam kurmak tu..Selamat Hari Raya..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meNGOMEN di sini, dan insyaALLAH saya akan berkunjung balas ke rumah anda jika kelapangan.. Syukran syukran.. anda memang sweet litter pie saya.. :)