Klik sini walaupun skali..

Klik Utk Duit Tabung..

Nak tahu ade apa..? Klik Sini.. :)

Tuesday, March 29, 2011

Sardin Puff 1st time wat...



Assalamualaikum... selamat pagi.. (tapi dah dekat nak kul 12 noon dah pun) ... hari ni aku lambat apdet ke? mmmm.. pagi2 bos masuk dah.. nasib baik la skrg ni aku masuk awal dari dia.. sebab hari ni dah mula hantar haikal gi sekolah.. after 7 days cuti sakit sebab kena ayam=pox (chicken pox) kan.. cuma still ade dot dot kat badan and muka and some kat tangan dia... sian dia bila tengok muka dia yg layu and kuyup tu... ni aku ade snap gambar dia masa dia tido 1st day kena ayam pox selasa lepas..





                                          

bila tengok anak tido kan.. sakit lak tu.. mesti hati tersentuh kan.. dalam dok perhati anak.. terdetik gak.. kalau aku sendiri yg sakit kan senang.. kita dah besar.. tak de la nak merengek2 cam budak kecil tu.. tapi bila ngan asben.. sure merengek2 gak.. tak nak wat itu and ini.. manje and raih simpati lah kan... nak wat camne.. nak merengek ngan mak dah tua bangka kan.. kena la merengek kat asben kan.. ehehehe.. Ape pun alhamdullillah syukur ke hadrat ilahi, haikal dah sembuh dah going to be more better after this.. tinggal dot dot tu je kena jaga and pantang larang tak leh makan kicap and some of food la kena hati2 sket..

ni nak tayang gak.. sardin puff yang aku test wat hari ape tak ingat.. yg pasti hari aku mc sebab blood pressure naik mendadak minggu lepas tu.. oleh kerana kena menjaga anak yang sakit.. and kita sendiri pun sakit.. aku wat yg simple je.. pastry skin ade dlm freeze, and sardin pun dah masak on the night tapi tak abis.. so aku wat sardin puff la.. kalau idak sardin tu sure beku je dlm freeze tak tau sampai bila kan.. lastly kalau not used kena give to cik tong lak.. yang kenyang cik tong la.. kan.. kalau dok kat kampung all the waste makanan ni selalu kasi cik ayam makan.. abis dah dok apartment ni.. nak cari cik ayam kat mana kan.. mane ade orang bela cik ayam kat apartment.. ehehehe.. alhamdullillah.. sardin puff yang aku wat walaupun 1st time ni.. menjadi.. seronok tak terkata bila dah bake into the oven to.. sekejap2 je aku gi jengok oven.. tengok apa jadi.. kejap2 gi lagi jengok the oven.. ahaahaha.. and the result.. aku suka sangat.. dengan kulit nye yang cantek.. and crispy la.. sedapppp sangat.. mula2 bake for 5 pcs je.. after that.. at night lak.. nak bake 5 more pcs yg aku bekukan dlm freeze.. eheheh.. suke sangat.. :) ehehhehe.. next time nak try wat puff macam2 filing lah.. (ala2 iklan KFC yg budak tu sebut ' nanti nak cuba wat camni juga la' ) ehehe..

                                    

sambung lagi sket:-

pagi tadi aku masuk keje 8.25am dah ade dlm ofis.. 1/2 jam awal la kiranya.. kan.. and 9.05am camtu bos lak masuk ofis, lepas tu tak dan bape saat dia intercom aku, panggil masuk dlm bilik dia.. mmmm something la tu kan.. kalau bos panggil masuk opis kan.. lepas tu dia soh aku check one by one bill telephone.. call kepada siapa and kemana and what is about la.. how u can remember kan.. bukan kita record pun ape yg kita cakap.. and u.. kalau for 30 days we make a call everyday to supplier and customer kan.. camne nak ingat kan.. lain lah kalau kita dah record this phone number going to where and who? and what is about we know la kan.. because phone kat opis ni bukan aku sorang yang guna.. semua ade 4 line.. and semua orang boleh make call to others and 'outsiders'... bos cakap bill telephone bulan ni lebih tinggi, that why he ask to check kenapa tinggi.. mmmmm tinggi pun bukan la tinggi sangat tau.. just a few RM je lebih from last month..tak lebih pun dari rm50 extra bill from last february bill tau..  tak tau apa ade dlm pale otak dia skrg ni.. semua benda kecil pun jadi besar skrg ni.. and sket2 ade je yang tak kena bagi dia.. aku yang hari2 kena berdepan ngan dia.. terpaksa wat muka seposen and selamba la.. ala.. wat tak tau je la kan.. bukan kita yang wat salah kan.. somehow aku ni kena bersikap degil sket.. and wat ala2 masuk telinga kanan and kuar telinga kiri.. baru la boleh stay keje kat sini and tak de sifat dendam2 and dengki kan.. hehehehe..

29 comments:

  1. memang sayu hati tgk anak tgh tido....nak2 lagi tgh sakit camtu kan?

    akak, sardin puff tu macam sedap je...apa kata kat blog akak ni letak resepi skit2..sebab akak kan rajin masak...ramai yg nak belaja tu...

    mesti bos akak rasa byk short kot bulan ni...biasa la, bos ni ssh nak jangka...

    ReplyDelete
  2. aanie>>>
    tu la.. betul tu kan.. anak sakit and bila time tido mmg sayu je tengok kan.. :)
    sardin puff tu akak pun tiru dari blog hana and cik mat.. nanti kalau akak wat lagi.. akak boh resepi skali.. :)
    bos mmg camtu.. datang bulan kot.. nak kata pun payah.. sbb lelaki.. huhhh

    ReplyDelete
  3. Kesiannye kat Haikal... chicken pox ni memang berhantu. gatal merenyam satu badan... mujur dah baik, tp jaga2 parut tu kadang2 gatal juge.. :)

    ReplyDelete
  4. alaahai syian dak haikal tu... harap2 cepat2 hilang dot dot tu... ko beli ler vitamin E liquid tu.. sapu kat dot dot tu biar hilang parutnya...

    cantik kejadian puff sardin tu nani... baru akak tingat dlm esbox ada lg 1 bgkus puff pastry belum terusik.. malas tol akak nih! huhhh!

    ReplyDelete
  5. ijan>>>
    betul tu.. nasib baik dah baik.. cuma kena jaga yg dot dot tu la... harap2 parut tu pulih cam biasa nanti.. kan.. insyaALLAH...

    ReplyDelete
  6. MaDiHaA a.k.a Ratna>>>>
    ye ke kak.. ingat kena makan VIT'C je.. nak gak kulit anak cantek kan.. sungguh pun kulit sendiri tak lawo.. ahahaha.. :) okey.. thanks for info..

    ooo.. ade lagi pastry skin lom usik? meh kat nani.. mai nani tolong wat.. and tolong makan skali.. ekkekekek..

    ReplyDelete
  7. siannye kena demam cikenpop..

    ehhehehe...sedap btol nampak roti kat pix tu...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meNGOMEN di sini, dan insyaALLAH saya akan berkunjung balas ke rumah anda jika kelapangan.. Syukran syukran.. anda memang sweet litter pie saya.. :)