Klik sini walaupun skali..

Klik Utk Duit Tabung..

Nak tahu ade apa..? Klik Sini.. :)

Friday, November 12, 2010

Ayam Sweet Spicy Sos

Assalamualaikum....


Jumaat.... dah hari Jumaat... yeah yeah.. sok cuti.. yeahhhhh!!!!
*Sambil melompat2 (aku tipu) ..... esok sabtu.. banyak plan nak wat esok..
jadi tak sabar2 nak tunggu sabtu... jadi kalau project aku jadi buat
aku bagi tau korang2 semua hari isnin lah.. sebab hari sabtu and ahad
dah fully booking kiranya.. wakakakkaka


ni dinner malam tadi... wat ayam sweet spicy sos ni... petang balik
keje semalam dah sampai rumah dekat2 kul 7 mlm.. jadi dah sampai rumah
layan kejap tv3 citer CHINTA last episode tu.. so lepas tu baru kesah mandi
dan wat ape yang patut.. lepas tu baru kesah nak masak2 makan dinner lak..
jadi malam tadi tak nak rempit kat dapur, jadi aku wat masak simple ni je..
wat sambil goyang hindustan lagi... ha golek2 4km sambil lari naik turun
bukit... wakakakak... (dulu aku minat hindustan.. tapi skrg dah kurang sket)




Bahan2nya:

5 ketul ayam di cuci bersih
3 Ulas bawang putih di tumbuk kasar
1 labu bawang besar di hiris tebal
1 batang kulit kayu manis
1 kuntum bunga lawang
1 sudu besar serbuk lada hitam
2 sudu besar sos tiram
1 sudu besar kicap pekat
2 sudu besar sos cili
garam dan serbuk perasa
minyak untuk menumis

Cara2nya:-
1-  Panaskan minyak dlm kuali, tumis bawang putih, bawang besar, sampai layu..
2-  Masukkan kulit kayu manis, dan bunga lawang..
3-  masukkan ayam, tutup periuk.. sederhanakan api
4-  Ayam dah 80% masak.. masukkan sos tiram, sos cili, kicap pekat dan lada hitam..
5-  biar atas api perlahan.. masukkan serbuk perasa dan garam...and siap..

OK... SEKIAN DULU..
SELAMAT BERCUTI
TATA



No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meNGOMEN di sini, dan insyaALLAH saya akan berkunjung balas ke rumah anda jika kelapangan.. Syukran syukran.. anda memang sweet litter pie saya.. :)