Klik sini walaupun skali..

Klik Utk Duit Tabung..

Nak tahu ade apa..? Klik Sini.. :)

Friday, January 07, 2011

MaMa3H Giveaway...


G.A ni anjuran Celoteh mama3H

Tarikh Tutup: 10 January 2011

Klik di >>SINI<< untuk join.. :D

Okey... selamat mencuba nasib.. :D

TUPPERWARE GIVEAWAY @ CASA BONDA




Tajaan:-

GA tupperware tu anjuran: http://bungakesidang.blogspot.com

Tarikh tutup: 12.59pm 7/1/2011

Thursday, January 06, 2011

SerundingUmmikuGiveaway


G.A ni di anjurkan oleh : serundingummiku.blogspot

Tarikh Tutup: 10 Jan 2011

adiahnye lak ialah:-

Jom ramai2 meriahkan G.A di Serundingummiku....

mari mari.. mariiiiii ramai-ramai.. :D

GA Kasut di CookiesRaya2U



GA ni anjuran : cookiesraya2u

Sape2 nak join JoM ramai2...  Klik je kat penganjur tu..

dah boleh join.. ikut terma dan syarat.. sure lulus...

ade chop sirim ke.. chop M.C ke.. hehehe..


Ayeen's Craft GiveAway



Blog ayeen's craft ni.. menjual barang2 craft dari kain felt..
cantek2 and comel2 belaka... and ayeen ni peminat wane pink..
blog ayeen pun pink.. sejuk mata memandang.. :)
i like pink too.. :D

G.A ni ANJURAN :  AYEEN

TARIKH TUTUP: 20 JANUARI 2011

JOM RAMAI2 MERIAHKAN G.A Ni.. Klik AYEEN atas tu.. leh join.. :D

Roti Sardin untuk sarapan pagi...

Assalamualaikum.....

Pagi ni hujan.. start kul 6 lebih subuh tadi.. sampai ler aku
masuk keje... jem jangan kata... ade ke 10km jaraknye...
40 minit gak amik masa... jemmmm gilerrr... kan..

Pagi2 tadi aku dah agak akan jem kat h/way tu.. so aku wat
sarapan dulu untuk bawa gi opis... kalau nak singgah kedai ke
susah gak.. hujan kan.. basah pagi2 ni susah... nak wat keje
pun rimas.. kannnnnn...



Ni roti aku sebelum masuk oven... sardin tu aku masak dulu..
masak skali ngan bawang besar.. biar layu... tomato and
cili api tu aku masukkan kemudian.. last skali dah tutup api..
lepas tu aku senduk2kan atas roti.. seekor ikan sardin tu
cukup2 untuk 4 keping roti.. hehehe..



Ni lak gambar dah masuk oven... tayang diorang posink dalam
oven lak.. aku buka suhu 150 Darjah Celcius... and 15 minit..




Ni dah siap... kuar dari oven... aku tekup2 kan antara
satu sama lain... and pack kan masuk dalam handbag.. eheh..


Wat masa skrg ni.. roti2 tu dah abis aku ngap tadi.. ngan
air nescafe putih old town panas2... hujan lagi.. sejukkk woo..


Bos baru je datang sapa aku kat belakang tadi.. kata nye dia
sakit perut malam tadi.. gastrik ke? tanya dia pada aku..
biasa la.. bos aku memang camtu.. sakit je dia akan tanya aku..
sebab aku kan.. Doktor panel peribadi dia.. kahakahakahkah..
bukan lah.. dulu aku nurse.. 9 tahun gak pengalaman.. tapi
dah ade anak2 ni.. aku dah pencen.. atas sebab2 tertentu
aku di bidang pentadbiran je.. :) :) :) opis hours.. ehehe..


OK.. sampai sini dulu.. lenkali citer lagi.. TATA

Wednesday, January 05, 2011

Nasi Beriyani daging + Ayam BBQ

Assalamualaikum....


malam tadi malas... sebelum balik aku singgah carrefour beli
daging blackpaper, ayam blackpaper siap2... bawa balik terus
masuk oven.. lepas tu leh la mandi2 sementara nak tunggu ayam
and daging tu masak kan... balik keje cam biasa... kul 6 dah kuar
dari opis... tapi hujan.. tu yg singgah jap kat carrefour tu.. beli lauk..
lepas tu belek sana.. belek sini... tup tup kuar je dari carrefour tu
pun dah kul 8pm... still hujan lagi.. sejukkkk woooo.. dalam kete
macam tak sanggup je nak on aircond.. tapi terpaksa juga on..
sebab nanti berwap2 lak cermin kete kan.. payah.. bahaya tuk
keselamatan.. kan kan kan...


NASI BERYANI DAGING + AYAM BBQ


Bahan2nya:-

1 labu bawang besar di cincang halus
3 ulas bawang putih di tumbuk lumat
1 batang kulit kayu manis..
2 kuntum bunga lawang
2 packet perencah beryani maggie
1 batang carrot di hiris kecil memanjang
1/2 tin kecil tomato puri
1/2 bungkus daging cincang RAMLI
4 cawan beras (di cuci bersih
Air secukup sukatan
2 sudu butter *utk menumis
Daun ketumbar tuk hiasan dan bau


Mula2 masukkan butter dalam kuali, tumis bawang besar..
bila bawang besar dah layu.. masukkan bawang putih dan
kacau garing.. masukkan bunga lawang dan kulit kayu manis..
kacau2 sebati.. masukkan daging cincang.. masak sampai daging
layu... masukkan tomato puri.. kacau2 lagi.. masukkan tomato
puri.. lepas dah menidih sket2... masukkan beras yg dah
di cuci.. lepas tu leh masukkan air.. ikut banyak mana sukatan
nak masak nasi... lepas tu masak la.. sampaiiiiii masak...
dah kembang nasi tu.. masukkan hirisan carrot dan kacau
rata2.. biar nasi betul2 masak.. baru tutup api..
leh la cedok nasi dalam pinggan and taburkan daun
ketumbar dan kalau suka campurkan kismis.. (aku tak)
tak de stock.. :D :D
boleh makan ngan ayam BBQ.. or daging BBQ... suka
selera sendiri... :) okeyyy...

* ayam tu dah siap perap kat carrefour.. so aku
beli cuma balik boh dalam oven je.. :) ehehe..

SELAMAT MENCUBA.......


Tuesday, January 04, 2011

Mini GA - Pink bling bling wallet


Godek2 petang ni.. nampak G.A kat SINI

jadi.. sape2 nak join.. mari ramai2.. kita meriahkan.. :)




Butter Kek with Coklat Rice

BUTTER KEK with RICE COKLAT





Kek butter tu aku wat main agak2 je.. saja la.. alkisahnye
sebab aku nak test oven tu.. baru beli last friday 31/12/10
time promotion... ingatkan mula2 tu tak dapat beli oven
under promotion price tu.. sebab hari jumaat tu sepatutnya
keje kan.. tapi di sebabkan kemenangan buat kali pertama
selepas 14 tahun akhirnya malaysia dapat menjulang gak
PIALA SUZUKI pada perlawan final menentang INDONESIA...
alhamdullillah.. aku yg bukan kaki bola ni pun tersangkut skali
dok depan TV tengok final Bola kat TV malam rabu tu..
mana tak nye.. dek kerana terkejut je bila jiran2 apartment aku
dok pekik GOLLLLLLLLLLLLLllllllllllllllllllllllllllllllll...!!!!!!!!!!
so tengok skali la.. ehehehe.. tapi bukan skali.. mula2 aku
layan gak MALAYSIA vs VIETNAM.. lepas tu menang kan..
MALAYSIA vs INDONESIA kat Padang Bukit Jalil...
and FINAL... baru MALAYSIA vs INDONESIA kat padang
*tak tau nama ape padang tu.. kat Indonesia tu...
hehe.. kiranya kali ni pecah rekod gak la.. aku tengok bola...
kahkahkah... dulu2 zaman sekolah pernah gak layan bola
sepak kat padang.. sebab nak bagi semangat padu dan jati
diri kat ehemmm ehemmm.. kahkahkahakahkah...
(gelak sampai tergolek dokk)



'


'


'


dah.. ni nak cakap pasal butter kek.. ingridient dia senang
je.. aku wat main agak.. sebab malas nak buka buku resepi..
1)  3 sudu besar Butter
2)  1 Cawan gula halus
3)  4 Biji telur suhu bilik
4)  1 sudu kecil Baking Powder
5)  1 sudu kecil esen vanilla
6)  2 sudu besar coklat rice (utk last skali)
7)  2 Cawan Tepung Gandum (agak2 pekatnye)

1)  Pukul gula halus dan butter sampai kembang...
2)  Masukkan telur satu persatu kacau sampai sebati...
3) Masukkan esen vanilla.. wisk kan lagi...
4)  Masukkan baking powder and tepung yg dah di ayak..
sedikit demi sedikit.. ikut pekat ke... likat ke.. melekat ke..
suka hati anda... :D
5)  Masukkan coklat rice.. kacau ngan spatulla...
6)  Masukkan adunan dlm loyang yg dah di griskan ngan butter..
7)  Bakar dlm oven 30 mnt suhu 180...
8)  Dan masak terbalik kan.. kalau sabar tunggu sampai sejuk
baru terbalikkan.. (aku tak sabar).. hihihi..
9)  Dan terbalikkan tu.. leh la nampak coklat rice tu berbintik2..
10)  Potong and ngapppp dlm mulut.. hehe

Monday, January 03, 2011

1st Beef Pizza in new year 2011

Assalamualaikum...

TIN TIN PON PON..... (bunyi horn)

SELAMAT TAHUN 2011....



'


'


'


 
'


 
Azam?



 
'


 
'


'


'


ape azam tahun ni? hehehe...
(timbul mentol atas pale) * ehehe..



 
'


'


 
sama2 kita mencapai azam tahun
baru ini dengan penuh semangat
dan semoga semuanya tercapai...
amin... :)


 
'


 
'


okey... aku tak boleh on line selama 1 minggu
yang lepas... sebab ape? cuba teka.. hehe..
jeng jeng jeng.. ini semua sebab masalah
steamyx la.. 1 minggu tak de line langsung..
ammmpehhh.. aku dok dapan pc main game je..
game online semua tak leh.. cuma leh main game
install dari CD je.. :( letihhhhhh.. huhhhh..
bila call je TM, diorang cakap all puchong area
kena this problem.. not me only.. so aku kena tunggu
for 70 hours to TM datang tengok.. lama nyeee..
ape boleh wat.. kan.. tunggu je.. sampai tak larat..
and now tenet aku kembali seperti sedia kala...
alhamdullillah.. :)



'

 
'



Beef Pizza ni... aku wat akceli for dinner last
night.. ni kira 1st time try wat beef untuk
topping nye.. kira nye sedap lah.. sebab abis gak
1 pinggan size regular pizza tu... :) alhamdullillah..

 
'

 
'









Resepi macam biasa masih mengekalkan resepi
dari rakan kita tu.. yang dok jauh kat Jepun..
RoS si Jintan Manis..  thankss ros.. kali ni akak
wat doh ni langsung tak tengok dalam majalah
dah.. semua dah simpan dlm pale.. hehehehe..


 
'



'



ok la.. bz sket ni.. nanti sambung lagi.. TATA