Klik sini walaupun skali..

Klik Utk Duit Tabung..

Nak tahu ade apa..? Klik Sini.. :)

Thursday, September 25, 2014

Sup Lebur Untuk Yang Selsema

Assalamualaikum....


Sejak hari Selasa, aku dah hampir nak demam... alhamdullillah... hanya selsema yang menyinggah... kalau demam parah jugak nak dok dalam selimut je kan.. dengan anak kecil yang suka nak men"dedek" tak kira masa... tak tahan kesejukan juga aku di buatnya.. (dulu-dulu waktu di timpa musibah demam)... 

Semalam balik keje.. aku dan mr mama sempat singgah di Tesco Bukit Puchong.. sebab stock lauk memang dah habis langsung.. terpaksa dan keterpaksaan juga sebab membiarkan anak dengan BS lama2.. biasanya kitorang akan balik dulu ke rumah BS ambil fiyya and baru pergi beli barang dapur yang shorlist tu... tapi di sebabkan semalam hujan.. terpaksa abaikan dulu tindakan kebiasaan.. gi beli barang sikit.. dan terus balik ambil Fiyya di rumah BS.. dalam kul 7.10pm juga baru sampai rumah BS.. nasib baik BS sangat faham.. 

Antara yang sempat di rembat waktu gi Tesco... Kaki Ayam, Ikan Sardin, Sayur dan Sedikit bahan lain.. makanya balik rumah.. ikut giliran nak menjaga si kecil dan nak masuk ke dapur bersilat.. aku siangkan semua bahan dulu... tak sempat di tumis.. terus jadi Sup Lebur... sebab anak dah merengek di kain minta perhatian... almaklumlah.. mama ni pun kesian pada yang anak2 lain juga terpaksa menunggu lama untuk dinner.. lepas dah lebur semua dalam 1 periuk.. tunggu semua menjadi lembut.. makanya pula mr mama turun ke ladang.. dapur... dia yang masukkan perasa dan siaplah sup tersebut... 

Sup ni memang sedap di hirup time cuaca sejuk cam semalam.. hujan lebat dan kita pula yang kepenatan di tambah dengan selsema... memang mantop lah jadinya.. hehehe





Semua ramuan di lebur sekali... tidak menggunakan setitik minyak pun.. jadinya sup ini sangat lah baik untuk diet anda dan juga kesihatan.. :) 


Abaikan daun sup dan daun bawang yang di campak sekali.. sebab anak2 taknak sampah sarap dalam sup.. setiap helai daun pun diorang akan asingkan.. 

5 comments:

  1. sedapnya sup kaki ayam tu..walaupun nampak simple tapi tetap menggoda..hihik

    ReplyDelete
  2. Hahaha... ini baru betul-betul lebur jadikan satu.

    ReplyDelete
  3. Hai dear. salam perkenalan. sy nuha. simple nye resepi sup lebur ni. nama macam tak best tapi rupa paras sangat menarik!

    btw jemput singgah blog nuha ya. nuha ada cerita pasal kolagen.

    www.nuhahayati.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. salam nani..
    sori tak berkesempatan nak jenguk..maklumjerlah anak dara asik nak berkepit jer..nie baru tidur jer...
    sedapnya nampak sup kaki ayam tuh..makan ngan nasi panas mmg meletop...heheh..
    yg nani komen tuh ade 1 jer...yg mula2 takder pun..tak save kot yer..

    ReplyDelete
  5. oh.. walau main campak2 tapi sup memang antara yang digemari di rumah.. sedapnya tengok..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meNGOMEN di sini, dan insyaALLAH saya akan berkunjung balas ke rumah anda jika kelapangan.. Syukran syukran.. anda memang sweet litter pie saya.. :)