Klik sini walaupun skali..

Klik Utk Duit Tabung..

Nak tahu ade apa..? Klik Sini.. :)

Sunday, October 13, 2013

Fiyya yang under recovering..

Assalamualaikum..

Hari ke-4 fiyya tak sihat.. fiyya masih lemah dan mengambil masa untuk pulih dari demam.. kesian anak mama.. fiyya agak susah nak makan ubat.. kalau cakap je kat fiyya.. "jom makan ubat jom" fiyya terus pusingkan muka nye ke arah lain.. atau pun fiyya cari nenen untuk raih simpati dari mama.. hmmmm sabor jer yer.. macam lah mama tak tahu yang fiyya memang susah nak makan ubat.. sebab abah fiyya dah citer kat mama.. yang fiyya susah nak makan ubat waktu  mama kat tempat keje hari jumaat tu... kesian anak mama... hanya mampu abah jelum kan kepala fiyya dengan air rendaman asam jawa.. lepas tu fiyya tido lena.. even susu botol langsung fiyya tak nak minum.. tak tahu lak mama kalau2 ada bengkak kat tekak fiyya yang menyebabkan fiyya tak nak minum tu.. tapi bila minum nenen fiyya cam biasa.. sentiasa bergayut.. tapi tengah2 malam fiyya tak dapat tido lena.. asyik terjaga mungkin kerana cuaca malam yang lebih sejuk.. kesian kan.. budak2 ni kalau demam mmg kesian sungguh kita tengok.. biar kita yang sakit demam tak per.. jangan anak2 yang sakit.. sampai kita tak boleh wat apa memandangkan dia yang agak lemah tu..



gambar fiyya tido ni mama amik malam tadi.. waktu fiyya tido di pangkuan mama dah mama alehkan fiyya ke bawah.. nyenyak betul kalau tido waktu ni.. 


mama cuma pakaikan fiyya baju.. sebab nak tutupkan dada fiyya dari udara masuk.. fiyya pakai pampers dengan baju je.. 

hari ni fiyya nampak semakin ceria.. tapi masih lemah dan bergantung pada ubat syrup paracetamol yang doktor berikan.. harap2 fiyya sembuh dalam masa terdekat ni.. lusa dah Hari Raya Qurban.. :) harap2 dapat bawa fiyya gi masjid pagi raya nanti.. :) kan.. 

10 comments:

  1. salam nani,
    sian fiyya tak baik2 lagi demamnyer ..kalau ubat tuh campur ngan jus atau susu tak mao jugak ker dia minum? tapi kalau taknak jugak kena beri nenen berterusanlah nampaknya..sikit sebanyak leh jgk membantu..sib baik fiyya nampak cam tak susut sangat tubuh kerana demam kan..
    inshallah moga2fiyya sembuh sblm raya..boleh gie masjid tuh reramai..nanti jumpa kat sana yer..arissa pun nak ikut nie, nak main ngan fiyya..:)

    ReplyDelete
  2. salam nani, siannyer fiyya...hrp cpt baik ya...INSYAALLAH

    ReplyDelete
  3. Salam Nani
    Kesian tgk fiyya...moga dia cepat sembuh ya..selamt hari ry haji...

    ReplyDelete
  4. assalam nani
    selamat hari raya aidiladha

    ala siannya Fiyya demam ekk, lesu je nampak tu
    skrg ni cuaca x menentu ujan panas, harap2 cepat baik ye sayang

    ReplyDelete
  5. Ya allah. Kesiannya tgk fiyya. Mofa cepat sembuh

    ReplyDelete
  6. kesiannye tgk fiyya....semoga cepat sembuh

    ReplyDelete
  7. ciannya fiyya..moga fiyya cepat sembuh dan aktif kembali..salam aidiladha..

    ReplyDelete
  8. ala kesiannyer budak kecikni.. cepat2 sembuhlah auntie doakan dari jauh.. selamat hari raya Eidul Adha untuk nani sekeluarga..

    ReplyDelete
  9. Siannya Fiya....mmg bercinta nk makankan ubatkan Jas budak kecik kalau demam ni...Nak pandai apa apa lew tu lps demam ni

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meNGOMEN di sini, dan insyaALLAH saya akan berkunjung balas ke rumah anda jika kelapangan.. Syukran syukran.. anda memang sweet litter pie saya.. :)