Klik sini walaupun skali..

Klik Utk Duit Tabung..

Nak tahu ade apa..? Klik Sini.. :)

Thursday, November 25, 2010

Sup Gear Box vs Taman Tasik Taiping

Assalamualaikum....


Hari ni aku rasa fresh sket.. sebenarnya kul 3am pagi tadi aku dah tak
dapat tido.. badan menggiggil sejuk and suhu badan pun naik... abis tu
berkelubung pun tak jalan, bangun makan ubat panadol ngan antibiotik..
semalam gi klinik dapat ubat antibiotik, amoxilin untuk jangkitan kuman,
sebab tu aku sakit tekak... doktor kata ade jangkitan kuman... :(


haa.. pagi bila aku sedar je tadi, berpeluh2 sampai basah abis baju tido
aku tu... tu la kiranya penangan ubat panadol yg doktor kasi.. and sekarang
aku datang keje rasa pun agak better sket.. cuma tekak ni cam sakit sangat
bila nak telan air liur cam nak telan jarum je... punya sakit..
korang ade tak petua tuk sakit tekak ni? wat masa ni aku cuma kumur
air garam je sblm tido.. mmmm...



'


'


ni sup gear box raya haji lepas kat kampung... mula2 perkesah daging2
tuk di bahagikan kepada penduduk, lepas tu daging yang nak wat kari,
daging rebus and cicah air asam, lepas tu nasi aku masak nasi tomato,
mmg kira aku teror la hari tu, boleh masak nasi sampai 10kg kan.. tuk
jamuan kenduri tu... haaahaha.. tak pernah aku masak sampai 10kg tau.. tu
kira 1st time la... and alhamdullillah.. tak mentah and nasi tomato aku
pun dapat pujian lagi dari tetamu ngan sedara mara tau.. kehkehkeh..
*kembang sat.. :)) :)) lepas wat semua2 tuk hidangan tu... diorang yg
mana dok kat dapur lagi, dok kisah la tulang semua tu untuk buat sup..
jadi lepas dah hampir 5 jam gak masak kan.. jadi la sup gear box...
daaapppppp ooooooo... sup bukan aku masak.. tapi ni mangkok
aku makan... wakakkaka.. banyak tak?





'



'


permandangan Taman Tasik Taiping





view Taman Tasik Taiping dari jauh




view Pulau2 kat Taman Tasik Taiping





Permandangan Bukit Larut dari
Padang Merbok bersebelahan Taman
Tasik Taiping....




Sebenarnya gambar2 permandangan tu... sempat aku snap time tengah
menunggu mak/abah aku balik dari kampung melawat Tok/TokWan aku
kat sana.. jadi oleh kerana aku dah tak larat nak drive lagi time tu.. aku
tunggu mak/abah aku kat rumah kat Taiping tu je.. kalau nak drive ke
rumah Tok/TokWan aku makan masa about 45 minit lak..  so sementara
menunggu diorang balik Taiping, aku pun merayap jap kat Taman Tasik
Taiping tu.. lagi pun jarak Taman Tasik Taiping ngan rumah Mak/Abah aku
cuma lebih kurang 5-10 minit je.. dekat sangat.. kan.. :)


lama gak tak sampai ke Taman Tasik Taiping, Jadinya kebetulan dah terRAJIN
sket tu.. boleh la gi sana sambil amik gambar permandangan kan.. :)


Ok lah semua.. Sekian dulu wat masa ni..
TATA

1 comment:

Terima kasih kerana sudi meNGOMEN di sini, dan insyaALLAH saya akan berkunjung balas ke rumah anda jika kelapangan.. Syukran syukran.. anda memang sweet litter pie saya.. :)