Klik sini walaupun skali..

Klik Utk Duit Tabung..

Nak tahu ade apa..? Klik Sini.. :)

Friday, September 12, 2014

Mak exciden..


Assalamualaikum...

Nak kongsi cerita sikit...
Hari selasa lepas... macam biasa lepas balik keje.. aku memang tak nak pegang telephone lagi.. sebab tau tau je kan.. waktu2 balik keje ni waktu kemuncak bizi... bizi double boiller.. biasa aku akan layan group balik lepas waktu anak2 dah cool down.. waktu dah siap masak dan lepas dinner lah..  group wassup Ismail & Aisyah Family masuk bertubi2.. tapi memandang aku tengah terbongkang atas katil sambil melepaskan penat lelah.. termasuk sedang breasfeed fiyya.. tak terpegang hp waktu tu di tangan.. hanya kedengaran notification masuk bertubi2.. sedang dalam kepenatan.. gagah juga amik telephone dan baca apa citernye.. 

Ye la.. kalau group wassup family ni macam2 citer kan.. kakak marah anaknya.. adik-adik sebok dengan programnya.. bila aku on saja screen.. buka wassup mesej.. masya ALLAH.. mak/farez exciden.. kata adik aku.. tak terkata apa waktu tu.. aku terus call mak aku.. tapi masuk voice mail.. dail lagi number lain.. call abah aku.. berjawab.. alhamdullillah.. itu suara mak.. 

Tanya mak.. mak ok ke.. mak selamata? ada luka? ada sakit? adik camne? 
Mak cakap alhamdullillah.. mak dan adik takde luka2... hanya terkejut dengan hentaman kuat dari belakang.. sampai pecah sportrim kete dan pecah tayar.. kejadian berlaku betul2 depan jalan menyusur ke halaman rumah.. memang terkejut beruk aku.. dalam keadaan terkejut sempat imaginasi aku melepas ke bank.. ade ke duit dalam akaun bank ni..? nak balik kampung nak isi minyak kete plus kurang2 nak rm200.. hmmm sampai macam tu skali.. 

Bila mak cakap dia tak apa2.. sedikit lega.. syukur alhamdullillah.. hanya allah yang mengetahui apa yang berlaku.. semoga kita pun berhati2 di jalan raya.. kejadian buruk yang menimpa pada bila masa tak kira di mana.. beringat lah.. 





Kereta di penjuru depan tu yang kedudukannya sedikit senget tu.. tu lah yang menghentam kuat kete yang di pandu oleh adik aku.. tayar kete yang menghentam tu tercabut kata adik.. dia bawa dalam keadaan laju.. di perhati sendiri oleh abah aku yang memandu lori di bahagian belakang kereta yang di pandu adik.. selepas kereta tu potong lori abah.. tanpa rasa takut dia potong lagi kereta yang lain walaupun keadaan jalan di penuhi kereta.. bila dah terjadinya insiden ini.. baru lah tahu yang pemandu tersebut bergegas nak masuk keje jam 7pm.. dan waktu kejadian ialah 6.50pm.. tapi dalam pemanduan selama 10 minit.. takkan sampai tempat yg di tuju kalau jarak nya lebih 50km lagi.. sebab yg pemandunya keje di hospital.. shift start 7pm.. tu kan.. kalau dah lambat tu lambat lah.. nak buat camne nak cepat.. bila dah cepat nyawa orang lain yang dalam bahaya.. 

Pepatah dan menyebut.. BIAR LAMBAT ASAL SELAMAT.. ko sengaja nak mengubahnya konon boleh mengubah nasib.. sampai ke nasib nyawa lain yg dalam bahaya.. nasib baik mak dan adik takde apa2.. abah sempat mencekik pemandu kereta tu di sebabkan marah.. kalau katakan lah patah kaki or tangan adik atau mak.. abah kata dia akan patah kan kaki or tangan pemandu tu serta merta... 
Betapa marahnya abah waktu tu sebab cara pemanduan pemandu tu di perhatikan olehnya sejak atas lori lagi... 


OK semua.. semoga ketemu kembali.. terima kasih...


P/S: masih dalam situasi menyesuaikan diri tersentap sebab blog dah tak kena block.. hehehehe harap maklum.. 

6 comments:

  1. biar lambat jangan menyusahkan orang
    ini lah akibat kalau nak lepas masalah dia yg lambat, last2 org lain jadi mangsa
    saya memang bengkek je kes kereta bawak laju2 macam tak menyempat ni
    sebab saya memang fobia je bab2 eksiden ni
    lagi 1, saya memang fobia kereta ikut rapat2 ni
    menyampah rasa nak turun lempang tuan kete tu *emo plak* hahaha

    ReplyDelete
  2. Allahuakbar..alhamdulillah, nasib baik xde ape2 yg serious..ye la mmg patut pun kene cekik and kene marah..sendri lmbt lg nak heret org skali..ishhh..

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah... depa tiada apa2... lepas ni mesti trauma.... akak dah mengalaminya..

    ReplyDelete
  4. Syukurlah semuanya selamat Nani, itu yang paling penting. Memang betullah, kalau kita dah lambat, harap bertenang, pandu macam biasa akhirnya sampai juga, dah nak lambat nak buat macamana kan. Bila dah kelam kabut, bukan diri sendiri dapat musibah, orang lain pun kena tempiasnya!

    ReplyDelete
  5. Nasib baik tak ada org yg tercedera atau nyawa melayang.
    Itulah satu org yg cuai melibatkan org yg tak bersalah tempias jadi bermasalah.
    Claim under insurance kereta yg langgar itulah ye Nani..

    ReplyDelete
  6. Teruk jugak kete tu. Nasib mak dan adik adik x de pape.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meNGOMEN di sini, dan insyaALLAH saya akan berkunjung balas ke rumah anda jika kelapangan.. Syukran syukran.. anda memang sweet litter pie saya.. :)