Klik sini walaupun skali..

Klik Utk Duit Tabung..

Nak tahu ade apa..? Klik Sini.. :)

Wednesday, January 29, 2014

WW: Lawatan Sambil Belajar - Paya Indah Wetlands Part 5

Assalamualaikum..

WW kan.. so jom tengok gambar.. :) 


Berkenderaan menyusuri kawasan Paya Indah Wetlands.. kalau nak berbasikal pun boleh.. :) 



Ni tempat makan burung... nampak bijirin yang di celah2 tu kan.. so tak kesah burung mana2 nak makan.. tersedia dah makanannya..



Buah pokok ni comel.. kecil2 je.. taktau pokok apa.. tapi kalau aku kecik2 lah.. aku buat main masak2 buah ni.. kan kan..



Kelihatan sekor badak sedang menikmati dengan berseleranya makanan yang terhidang untuknya.. kebiasaan nya aku sangat2 jarang nampak badan air kat zoo ke.. sebab kebiasaannya dia akan duduk berendam dalam air je.. kan kan.. 



Hmmm.. kusyuknyer dia makan kang.. kan kan..



Bagai itik pulang petang... hahahaha.. terkedek2 je kan..







Sekumpulan itik yang sedang menikmati keindahan alam.. berenang renang dalam air dengan seronoknya..



Sedikit info di letakkan di tepi pagar batu badak air tersebut.. untuk info pelawat..



Hakimi in da house... :) kali ni banyak gambar kimi kan? kan kan.. >> angguk pale okeh <<



Hmm yang sekor ni masih kusyuk menikmati makanan terhidang.. omg.. hehehe
nak makan sampai buncit ke hypo?



Cantek buah ni.. tapi bukan untuk di makan.. 



Bagai cikgu sedang mengajar anak2 muridnya.. betul tak? sekor yang besar tu cikgu.. yang kecik2 mengikut sambil membengkokkan lehernya ke arah tepi..



Tengok.. cikgu suruh tegak... semua ikut tegak.. hehehe



Ini lak tasik buaya.. ada buaya dalam ni.. caye?



nah.. kena lah percaya.. ni buktinya.. buaya sedang menunjukkan diri di tengah tasik.. jenih 20 ni tau.. lebih 30 meter.. tapi buleh la.. nak buat kenangan sket2.. kan..



Panjang dan nampak besar.. betul tak?



Antara papan tanda yang di pacakkan di tepi tasik.. sedikit info untuk pelawat.. so beware everywhere..



Ni antara chalet yang di sediakan.. sebuah studio yang lengkap untuk pengunjung bermalam.. hanya rm120.00 semalam.. itu bergantung pada hari2 tertentu atau tidak aku kurang pasti.. 



Sedang menerokai jalan.. nampak pula landak ni.. berlari2 mengejar pengunjung yang sedang berkelah di satu sudut.. oooohh tidak.. tanjat gigirl tau..


11 comments:

  1. assalam nani..patut la..arwah bapak acik masa zaman acik kecik2 dulu kata..kalau dia bawak balik sekor2 landak yang dah sembelih tu dah tentu anak2 dia tak mau makan..katanya..macam tu rupanya..acik memang tak pernah tengok dekat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam acik erna..
      tu la rupa landak.. nani penah tengok waktu kecik2 dulu kat zoo.. tapi tak penah makan daging landak lagi sampai skrg.. mahal org kata.. tapi dagingnya kata org rasa sedap.. eksotik tu.. payah dapat kan.. duri dia leh la buat susuk kot kat sapa2 nak nampak lawa.. hahahaha panjang sket jarumnya..

      Delete
  2. wow buaya !!! paling excited tengok buaya hihi

    ReplyDelete
  3. assalam nani,
    sori tak nyempat2 nak melawat ..kang sempat bc tak sempat komen..maklumlah tak cukup tangan ngan ms..dgn dak bambam yg semakin aktif nie.... minit jer boleh biar dia sendiri..pastuh mulalah merangkak susah payah kuar bilik...huhuuh
    besar jgk kan paya indah nie..mcm2 ade tuh..siap nganchalet..bwk anak2 best lah..aidan kalau tkg hyppo tuh mmglah dia suka sgt...hehe

    ReplyDelete
  4. ada haiwan jugak rupanya. tak sangka jugak ada badak, boye dan landak. ingatkan burung je. Duri landak tu dah macam togel skit kt belakang2 tu. Mesti bnyk kali dia menyumpit musuh. Awk kena sumpit tak dgn landak? kekeke..

    seram plak bila baca warning pasal buaya dan badak tu. huhu.

    ReplyDelete
  5. Salam, landak pun ada, bestkan travelling :)

    ReplyDelete
  6. best jugak yea kat sini, teringin rasa nak pi :)

    ReplyDelete
  7. bahya la badak sumbu tu..
    gigitan boleh membunuh..

    ReplyDelete
  8. katanya landak kat situ jinak kan? dia nak makanan..:)

    ReplyDelete
  9. Pernah pegi dulu dulu tp tak masuk pun....banyak jugak binatang dia yek.....seram pulak tgk hippo tu hehe

    ReplyDelete
  10. landak tu dilepas camtu jugak ke? mau tak terkejut.. takut juga kalau dok dekat2 ngan dia kan.. takut tercucuk durinya tu.. hehe...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meNGOMEN di sini, dan insyaALLAH saya akan berkunjung balas ke rumah anda jika kelapangan.. Syukran syukran.. anda memang sweet litter pie saya.. :)