Klik sini walaupun skali..

Klik Utk Duit Tabung..

Nak tahu ade apa..? Klik Sini.. :)

Friday, November 29, 2013

Hari ke2 Ofis Boy


Assalamualaikum...

Salam di pagi hari Jumaat yang sangat indah ini... cerah dan cantek cuaca pagi ni... 
Pepagi tadi Haikal bangun tido terus datang ke bilik aku.. bila aku tanya kenapa? haikal cakap sebab takut aku tinggalkan dia tak bawa gi ofis.. erkk.. cam tau tau je dia kan.. hari ni sebenarnya aku tak nak bawa dia mai ofis pun.. sebab kesian smlm balik keje maghrib tu.. budak2 dah penat.. belum kul 9 malam dah tido belaka... kesian gak aku tengok.. walaupun kat ofis tu budak2 aku bagi chance main tenet.. and 2 jam aku suruh diorang wat keje skolah.. ye la.. 2 jam tu pun bukan main payah lagi nak monitor tau.. tu depan mata.. cer kalau diorang sendiri kat rumah.. lagi lagi lah diorang tak baca or tengok buku pun kan... :) percayalah...


Pagi ni tak masak... sebab mr mama cakap tak sempat kot.. sepatutnya nasi masak siap2 waktu malam sebelum tido.. tapi semalamnye citer aku ngan mr mama je makan nasi.. so tak Ferasan lak yg nasi tu sikit.. sebab kita habiskan nasi sejuk dulu.. rupanya dalam periuk tu tak banyak pun nasi... budak2 awal2 sebelum sampai rumah diorang dah mintak belikan nasi lemak.. jadi aku beli nasi lemak biasa je.. balik rumah hakimi goreng telo mata.. tu yg sebab tak masak.. terus mr mama cakap.. kena time mama masak asyik makan telo je.. muahahahahah.. mama kan malas skrg ni.. :P



Nasi lemak telo dadar ni.. ni Hakimi punya.. alas perut dulu sementara nak kul 1 nanti.. tu popiah ikan.. hari tu festime beli kat makcik ni.. ingat apa lah popiah ikan tu.. rupanya yg dikatakan tu otak2 popiah tu.. 



Ni Haikal punya.. dia tak nak popiah ikan.. tapi dia dah makan sosej goreng dalam kete.. 



Baca doa dulu sebelum makan.. :) bismillah... 


jemput makan yer... feveret diorang ni nasi lemak.. hari2 pun tak per... tak penah2 jemu.. Hakimi tu kan.. since dia darjah 1 sampai skrg dah nak masuk tingkatan 2 tau.. bila aku tanya makan apa kat skolah? terus dia jawab.. nasi lemak lah.. hmmm tak penah jemu kan.. 


Ni semalam punya.. dua badik ni.. main laptop dulu sementara mama wat keje..






Ok lah.. best hari ni last keje.. sok cuti.. lusa cuti... sok nak gi santai2.. entah ler santai macam mana mr mama plan.. tapi ikutkan jadual aku esok aku nak melawat kakak sofia kat segambut jap.. 2 minggu dah demam plus sakit2 teruk sampai dah 2 minggu gak dia Mc.. kesian dia.. moga2 dia cepat sembuh insyaALLAH..


Hari ahad? mr mama kata nak gi pasar pagi shah alam.. jom jom.. kita terjah pasar pagi shah alam hari ahad.. cari udang galah.. hehehe



k bai

13 comments:

  1. Bilalagi nak ikut mama ke pejabat kalau bukan masa cuti sekolah.
    Anak kakak cuti sekolah ni baca novel memanjang Nani tak belajar pun lagi.

    ReplyDelete
  2. Suka jugak g pasar Pagi Shah Alam tu..besarrrrr...bukan main lg yer ank teruna 2org ni hihij

    ReplyDelete
  3. Assalam nani,
    baru ade kesempatan nak jenguk nani..sorry yer..nie pun sambil riba dak arissa nie...
    bosan agaknya depa berdua tuh pasal nak ikut mama kat opis..tp boleh tahan tuh seharian kat situ main komputer...heheh
    arissa alhamdulillah lps bg ubat dah kurang dah sikit panas badan..harap2 malam nanti blhlah dia tidur lena..:)

    ReplyDelete
  4. sorang 1 laptop nani seronoknya mereka...
    bestnya pergi pasar pagi shah alam...macam-macam ada kan...

    ReplyDelete
  5. tahun lepas ada gak akak bwk kakak dini masuk opis.. tahun ni belum lg.. sbb ayahnya ada kat rumah keje mlm.. so tinggalkan je dorang kat rumah.. minggu dpn pun sama.. minggu dpn pun sama gak... lepas tu baru fikir mcmana.. selalunya.. haziq ke rumah cik ani pengasuhnya juga.. cuma dini je boring dok ngan adik2 kat rumah pengasuh.. maklum org dah besar..

    ReplyDelete
  6. Bijak... bijak! Memang pandai ko pantau anak-anak time cuti sekolah ye Nani. Anak-anakku tido je kejenya.... haiyya banguh tido je tanya Mummy masak apa? Bertuah punya anak ha ha hahaha...

    ReplyDelete
  7. nasi lemak tu buat geram tengok tau :)

    ReplyDelete
  8. mama dia balik lewat pun dia nak ikut gak gi ofis. seronok lettew. heheh...

    jangan nak kata hakimi, saya ni yg dah lebih dari suku abad idop kat dunia ni pun tak jemu2 dgn nasik lemak. kalo jarang makan tu sbb tak elok utk kesihatan je.

    ReplyDelete
  9. Amat bersyukur bila bos ok bawa anak kt ofis..

    ReplyDelete
  10. syioknyer kalau boleh bawak budak2 gi opis akakni tak lehler.. hari sabtu boleh sebab bukan waktu keje..
    ttuler budak2 suka sesangatkan kalau dapat ikut.. tapi kita lak pening nak tengok..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meNGOMEN di sini, dan insyaALLAH saya akan berkunjung balas ke rumah anda jika kelapangan.. Syukran syukran.. anda memang sweet litter pie saya.. :)