Klik sini walaupun skali..

Klik Utk Duit Tabung..

Nak tahu ade apa..? Klik Sini.. :)

Friday, August 23, 2013

1st day try Anmum story & Sambung raya..

Assalamualaikum...

citer pasal anmum semalam kan... balik je keje petang semalam, terus aku gi rumah BS, tanya macam mana fiyya kat rumah dia dengan susu and botol susu baru tu? working ke tak? excited giler nak tahu kan.. nampaknya tak berjalan jugak.. BS geleng pale.. tak nak dia susu mahal tu kak.. kata BS.. nak dedek je.. botol tu dia tak nak pegang pun, dia tengok je.. hmmm alololo cayang mama ni... betul2 pegang pada nan 1 ni.. nak dedek je.. tetap dedek.. ok.. kita cuba lagi 2nd day ni.. camne kan... 

And sambil lalu melintasi taman permainan semalam petang utk masuk ke blok rumah aku, ada beberapa org jiran yang dok verchat kat sana.. sambil lalu tu aku senyum je la.. and sempat gak di sapa jiran2 tu.. yang aku tak suka, aku ni bukan nya tak cuba nak bagi fiyya minum susu botol.. dah berkali2.. and dah bertukar2 botol.. tetap fiyya tak nak gak.. BS pun dah lama bersabar je... tu pun aku dah bersyukur.. walaupun BS ni jenis nak keje cam time cikgu.. (maksudnya cuti skolah dia cuti).. aku agreed sbb ada sakinah bantu aku.. sib baik ada anak dara besar.. kan.. and waktu lain BS ni jaga tanpa alasan pun.. walaupun hari2 fiyya nangis teriak kuat-kuat.. tetap under control lah... mmg aku akur.. fiyya kuat nangis sebab dia tak nak kat orang lain kecuali aku, mr mama, kinah, kimi & haikal.. sedangkan 5 bulan dah dok ngan BS, still tak nak kat BS.. hmmm cer bayangkan.. 

ok lah.. sok cuti.. nak sambung gi raya.. :) moh layan gambar raya day-2 kitorang.. :)




Sakinah with her cousin, cousin sakinah ni dah umur 19 tahun, sekarang tengah belajar kat universiti kat Acheh Indon tu... 



Tengah tunggu yang lain bersiap.. FIL, aku ngan fiyya and kak long.. :) depan rumah FIL.MIL.. 




Bergambar bersama dari kiri, MIL, KakYang (kakak sulong mr mama), aku, fiyya and FIL, depan tu kak long anak kakyang.. :) 



Time ni lak bergambar bersama kat kampung.. Sakinah, Kaklong, Aku, Abg Naza (suami kakyang), Kakyang, MIL, and FIL, kalau korang nampak kat belakang aku and kak long ada Mr mama.. tak cukup ketinggian pulak.. :D


17 comments:

  1. Sian dia.. taknak susu mahal.. jimat mama dia.. kiki

    sporting semuanya.. nak bergambar sesama.. hehe

    ReplyDelete
  2. Nak sesuaikan susu masalah jugakkan. Kalau kita beli yang bagus anak taknak minum susah jugak. Pernah kena sekali dulu...

    Semua nampak ceria

    ReplyDelete
  3. Suasana rumah macam ini kalau malam mesti sejuk kan Nani..
    Tak payah guna aircond dah:) Best suasananya..

    ReplyDelete
  4. Assalam nani..
    alhamdulillah fiyya dah makin sehat yer...arissa ade sikit2 lg tuh.krn dek demam jd ngada2 nak kena dokong jer tuh..huhuu
    cian dak fiyya nak nenen jer yer..? hmmm nak tunggu mamanya pun lama gak nak sampai umah..malam jer lah yg sempat yer...tp biasanya baby nie kalau depa dah biasa susu badan takmo depa susu botol..aidan dl pun gitu gak wpun ms tuh dah umur 2 tahun..
    ngan baby sitter pun tak ngam yer..mmg fiyya agak memilih kan...

    ReplyDelete
  5. teringat kat afnan dulu..hantar taska susu botol tak..tawakal saja
    bila dah nak masuk sekolah baru tahu masa kat taska asyik menangis..hingga serak suara..tapi syukur sangat dijaga dengan baik Nani...

    seronok dan ceria semuanya...

    ReplyDelete
  6. memang susahkan nak tukar ke susu botol, anak2 ni cerdik kan, ada taste, dia nak yang asli juga tu Jass.
    Cantik suasana kampung, ummi suka.

    ReplyDelete
  7. suka tingkap rumah kampung tu, cantik

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum.singgah sini.mmg mula2 nak tukar susu baby tu mmg susahkan.kena try n error la hihi.suka tgk tumah kampung gitu...

    ReplyDelete
  9. Akk pun penin gak ni. Beli susu isomil kat sg end up dia x boleh minum. So terbang rm35 tau. Nak bg susu tu kat sape pun tak tau la. Membazir betul.

    ReplyDelete
  10. Klu anak BF mmg nk lekat dgn kita je..susu tpg pun agak sukar dia nk terima..mmg ambil masa yg lama nak terima...kdg2 smpi 2,3 tin susu brand pun dia x mau kan!! Dlu kyra pun gitu..susu branded yg dia x mau sy sedekahkan kt bb lain..end up kyra nk dutchlady..hihi

    ReplyDelete
  11. alolo Fiyya cayang.....macam2 cerita dia ye... sian dengan mr mamanya tu...nun jauh terlindung he heheh

    ReplyDelete
  12. MIL nani nampak muda...
    anak2 akak lepas dua tahun guna anmum.. sebelum tu guna snow... memang anak2 akakni takder masalah gamaknyer.. okjer...

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum Nani..Salam Aidilfitri...

    ReplyDelete
  14. bertubuhnya fiyya.. Saya dah ketinggalan cerita ni. Kena track back entry lama nani.

    ReplyDelete
  15. fiyya susah nak serasi ngan bs dia kut kak...nasib ade anak dara yg besar dan bole diharap kan..bole minta tlg jaga adik kan..

    ReplyDelete
  16. assalam nani..
    ape khabar..naper senyap jer...bz ker? ker demam? risau lak tak dengar citer nani nie..take care yer

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meNGOMEN di sini, dan insyaALLAH saya akan berkunjung balas ke rumah anda jika kelapangan.. Syukran syukran.. anda memang sweet litter pie saya.. :)