Klik sini walaupun skali..

Klik Utk Duit Tabung..

Nak tahu ade apa..? Klik Sini.. :)

Wednesday, January 26, 2011

Tenji 2 Bandar Puteri Puchong....

Assalamualaikum...

selamat pagi rabu semua.. :D
kan semalam aku citer pasal nak pi lunch kan.. satu opis
la pegi... tapi aku yang carikan tempat makan kali ni..
sebenarnya setiap tahun aku kena carikan tempat makan..
sebab kat opis ni aku sorang je melayu.. yang lain semua
berbangsa cina.. jadi diorang lepaskan tanggungjawab nak
cari kedai makan tu kat aku.. aku yang decide..

and kul 11am semalam aku dah booking.. aku dah call
TENJI 2 Bandar Puteri Puchong and wat reservation tuk
satu opis... and time wat reservation tu, aku memang tak
tanya berapa charge dia 1 kepala kan.. cuma search dalam
web rm77 untuk lunch... and aku masuk forum2 dalam web
juga.. memang macam2 la komen tentang TENJI 2 tu..
aku mula2 takot gak la.. kalau tak kena apa2 nanti.. diorang
mesti salahkan aku kan.. and pukul 1pm tu aku pun pi sana..
ala.. kurang 5 minit dari opis aku perjalanan tu.. dekat je..
tapi naik kete la.. kalau aku jalan kaki mau dekat 15 minit..
ehehe... :)

Then dah sampai TENJI 2 tu.. bagi tau reservation number..
and dapat 2 voucher sorang untuk Coconut Thailand..
kecil je cocunut Thailand tu.. tak besar mana pun.. tapi sedap..
fresh.. natural.. nyumm nyumm.. abis 2 biji aku minum..
ekekekeke... bagi aku komen2 kat restoran tu banyak yg
tak betul.. satu opis aku seronok and enjoy sangat makan
kat situ.. and tiram dia, sape kata tak fresh and smelly tu..
aku makan okey je.. and lady bos aku makan sampai 10
ekor tiram tau.. dia kata so fresh.. and sweet also... sooooo..
makanan kat situ sedap2.. macam2 ade..
western, seafood, tempayaki, sushi, steambot, tempura,
macam2 lagi lah.. boleh kata aku round semua part lah kat
sana aku makan.. kecuali steambot.. sebab aku dok ulang2
makan kat tempayaki section tu.. ehehehehe... sedapppp
salmon tempayaki tu.. mmg sedap... and western section
pun sedap sangat... kat western tu pun aku amik salmon stik
gak.. ehehehe.. and kat fresh seafood tu.. aku makan gak
tiram ala2 mr bean makan tu.. fresh gitu... :) nyummyyy..
so freshhhh.. sedapppp sangat.. :)


ni tiram yang aku letak sos dia.. and kat tepi ijau2
tu seaweed and kat dalam mangkok tu octopus.. kecil..
sedap.. semua sedap2 belaka... aku agak2 la makan
semalam sampai lebih pada 5, 6 pinggan gak kot..
kakakakakak...



ni egg toufu... steam... mmmm yang ni natural lah..
rasa tofu tu je la,.. alaaa.. nak makan fresh2 kan..


Kat desert section lak memang macam2 pilihan,
ada ais kacang, ada aiskrem, macam2 pilihan.. aku
amik gak semangkok eskrem tu.. eehehehe.. :) melantak
sakan wo semalam.. sampai tak ingat d0nia.. mana
tak nye.. dekat 3 jam kitorang makan kat situ.. ehehehe..
semua makan.. cheese kek, tiramisu, lycee moist, coklat
moist, tart durian.. huhhhh.. semua aku test.. ahaha..
kira aku makan lunch tu termasuk skali ngan makan dinner
tau.. sebab balik opis dekat kul 4pm tu dah tak larat dah..
and balik umah.. aku masak dinner pun aku tak sentuh..
ayam goreng la.. semua aku tak sentuh.... punya la
kenyang gila gila.. ehehe..


tapi pagi ni dah okey.. perut pun dah tak
sebuncit semalam.. and selesa sket pagi ni.. bekfes
tadi aku makan 3 ketul nuggets tempura ayam and
seketul karipap .. air cuppicino secawan.. and now perut
rasa selesa je.. :) tak jadi sedu sedan sebu cam semalam dah..


Okey.. bos besar dah berangkat gi singapore hari ni..
jadi hari ni kena keje sendiri.. semua orang kuar gi site..
tinggal aku je dalam opis ni.. :) alahaiii sunyi sepi lak.. :)


Bye.. TATA


2 comments:

  1. wah bestnyer g makan kat restolen jepun..dah lama nor tak g makan. nani nanti wat sushi lak ek..panggil aku makan hihihihi

    ReplyDelete
  2. noor>>
    ehehe.. best mmg best.. :)
    nani tak belajar lagi wat sushi la noor..
    makan sushi pun baru belajar je ni.. ehehe

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meNGOMEN di sini, dan insyaALLAH saya akan berkunjung balas ke rumah anda jika kelapangan.. Syukran syukran.. anda memang sweet litter pie saya.. :)