Klik sini walaupun skali..

Klik Utk Duit Tabung..

Nak tahu ade apa..? Klik Sini.. :)

Monday, October 10, 2011

Banyak soalan haikal pepagi...


Assalamualaikum...
Bermula la MONDAY BLUES lagi.. pepagi bising satu rumah.. bergaduh ngah haikal.. budak tu mmg camtu.. setiap kali nak gi sekolah, ade2 je alasan.. bukan alasan tak nak gi sekolah.. tapi alasan melambat2 kan masa... pepagi bangun memang kena bagi minum susu sebotol.. lepas tu ade ke dia ajak kita temankan dia tengok HI-5? isy isy isy.. memang tak patut.. bukan pasal apa.. nak siapkan bekal lagi.. nak siapkan makanan atas meja utk anak2 yg nak balik sekolah petang lagi.. hari2 memang kena masak.. Nasib baik kakaknya Sakinah tak sekolah lagi.. sedang bercuti untuk budak2 PMR ambil peperiksaan.. so cuti sampai esok.. rabu dah start sekolah.. so apa lagi.. mintak tolong kak sakinah temankan haikal.. boleh la mama berdondang sayang kat dapur senang lenang kan...

Haikal: Mana abang?
Kakak: Abang sekolah...
Haikal: Kakak tak sekolah?
Kakak: cuti..
Haikal: kenapa cuti..?
Kakak: Cuti sebab ada peperiksaan..
Haikal: ooo.. abis tu kawan2 kakak semua cuti?
Kakak: aah.. semua cuti..
Haikal: haikal pun nak cuti juga la...
Kakak: mana boleh... sekolah haikal tak de periksa dah kan..
Haikal: aah.. tak de.. jadi tak leh cuti ke?
Kakak: tak leh.. kena gi sekolah..
Haikal: ooo.. ok la...

sambil2 kat dapur.. terdengar dua budak ni dok bersembang kat hall.. macam2 lah soalan yg haikal tanya kat kakak.. kakak plak rajin je nak layan semua yg haikal cakap.. sebab tu haikal banyak cakap kalau ngan kakak.. kalau ngan abang tak plak.. senyap.. apa abang main.. apa abang buat.. kadang2 bergaduh je ngan abang tu..



sementara tu siap la ayam masak ni.. boleh la.. ni makanan orang sihat.. black paper chicken.. masak pun pakai olive oil... memang sihat sangat.. sesuai utk yg nak menDIETkan diri cam aku.. ehehe.. untuk anak2 tinggal ikan masak sambal 3 ekor lagi atas meja.. boleh la si kakak makan ngan abang balik sekolah tengah hari nanti.. nanti petang mama balik masak untuk dinner plak.. dinner nak masak apa? tak tau lagi.. sat gi lunch time nak gi giant cari ikan.. nak tengok ada apa.. lepas tu baru fikir nak masak apa.. kan kan..

Friday, October 07, 2011

Contest I'm Proud To Be A Muslimah



SAPE2 NAK JOIN.. JOM KLIK KAT SINI

TARIKH TUTUP : 14HB OCT 2011

Tag kepada:-
          azatiesayang
          aanie
          izahdaud

hadiah: x1 bag & x1 purse
Fariza Faisal Butique




CIRI-CIRI SEORANG MUSLIMAH BUKAN SAJA TERLETAK PADA PARAS RUPA, KECANTIKAN TUBUH BADAN DAN KETINGGIAN SESEORANG, SEORANG MUSLIMAH DI LIHAT DARI SEGI KESOPANAN PERCAKAPAN, KESOPANAN BUDIBAHASA, KESOPANAN TATASUSILA, SERTA KESOPANAN BERBAKAIAN. JESTERU UNTUK MENJADI SEORANG MUSLLIMAH TIDAKLAH SUSAH SANGAT HANYA PRAKTIKKAN CIRI-CIRI. TEPUK DADA, TANYA SELERA.

Giveaway selamat ulangtahun kelahiran Akif

Hujan2 ni syok jalan2 sapa nak adiah yg cute,,, jom klik  LINK INI.

Tarikh tutup: 16/10/2011

givEawAy sELAmAt uLAngtAhun kELAhirAn MUHAMMAD AKIF FAIQ

Dengan ucapan : Selamat Hari Lahir yang pertama buat AKIF, semoga AKIF menjadi anak yang soleh, dan berjaya nanti.. insyaALLAH...

Mila's Chocolate Giveaway 2011

Saya nak menang Coklat!!!





Sape nak coklat.. jom join.. klik kat SINI

Tarikh tutup: 15 oct 2011

"GiveAway by anis athia"




Nak join jom klik kat SINI

Tarikh tutup: 1/11/2011

Perfumes farm contest



Jalan2 nampak contest perfume kat SINI

Tarikh tutup: 15 oct 2011












* Gambar haikal yang sedang berposing lepas baik shoping.

Contest Handbag Ini Aku Punya

Jalan tadi nampak G.A ni SINI
Tarikh tutup : Hujung bulan ni..

Banner tak de... sape2 nak join klik kat link atas tu ye..

Syarat2nya seperti ini:-

1-  Follow belog INI dan jugak belog ini ---> http://bloggersiput.blogspot.com/

2-  Copy paste entry niey atau syarat2 niey

3-  Buat satu entry pasal contest niey

4-  Tinggalkan url link entry korang kat ruangan komen entry niey

ok.. tarikh tutup akhir bulan ni..

Fantaghirolynn Giveaway

http://fantaghirolynn.blogspot.com/2011/10/fantaghirolynn-giveaway.html



Jalan2 tadi nampak link ni kat SINI
Tarikh tutup: 1 November 2011
Hadiahnya cute sangat... seperti gambar di bawah...


cute kan.. jom la meriahkan G.A tu.. jom jom jom... Fa

Haikal banyak alasan..

Assalamualaikum...
Salam pagi jumaat untuk semua...
Hari ni lambat plak aku sampai opis... pepagi bagi haikal mandi.. kul 8am sepatutnya dia masuk sekolah.. hari ni hari jadual pagi ada PJ.. tapi haikal punya la liat.. lepas mandi nak merajuk.. sbb aku tak buatkan susu sblm bagi dia mandi.. jenuh gak nak memujuk.. bila dah siap pakai baju aku nak bagi dia makan nasi lemak yg en.abg beli time hantar kimi gi sekolah.. tak nak pula haikal tu.. dia request nasi goreng.. tak per la.. buat nasi goreng kat dia dah abis dia makan semangkok nak makan nasi lemak plak.. boleh layan lagi.. bagi dia makan nasi lemak plak.. tapi jam dah pukul 8.10am.. dah abis haikal makan sebungkus nasi lemak dia still ade alasan lagi.. nak makan lagi sebungkus nasi lemak lagi.. uwaarrggghhhh... mama dah lambat.. haikal banyak songeh.. sebenarnya dia nak tengok TV.. pepagi haikal mesti follow HI-5.. 1 jam haikal depan TV.. lepas tu baru nak gerak wat benda lain.. tapi tadi ade citer MEOW.. tak tau tajuk ape.. tapi citer cartoon meow wane hitam.. macam2 alasan dia.. kalau hari cuti tak de plak haikal nak sibok2 tengok TV.. aleh2 kul 8.30am baru bertolak dari rumah.. hantar haikal ke tadika.. then aku sampai tempat keje kul 9.10am.. dah tadi tengah tunggu Que kat trafix light.. ade ambulance.. jalan lak jem.. jenuh susun kete nak bagi jalan kat ambulance tu kan.. ape pun sekejap je la.. atas semua bantuan pemandu2 lain ambulance leh meluncur laju wat pusingan U nak balik ke spital serdang..



PECAL@ GADO-GADO ... tu la nama hidangan kat atas tu kan.. nak watnye senang.. celur semua sayur2 and wat kuah kacang... dah.. siap .. gaul semua sayur ngan kuah kacang time nak makan.. ni antara makanan kegemaran family aku.. klu balik kampung 10 kali.. 8 kali mesti ada wat pecal punya.. lagi2 kat kampung kan.. senang nak dapat bahan2.. jantung pisang ke.. sayur pucuk paku ke.. semua senang.. kalau kat sini nak makan kena beli semuanya.. tapi sesekali nak makan boleh la..

ermmm.. pagi tadi en.abg gi keje tak bawa bekal.. sbb pepagi dah hilang mood sbb dok dengar haikal menangis.. terus dia nak kuar gi keje.. gamaknye kalau aku wat camtu gak.. haikal nak tinggal ngan sape ye.. isy isy isy.. sib baik aku kategori penyabar.. hik hik hik hik... lantak la haikal nangis bukan sakit.. nangis mengada2.. kalau nangis sakit lain lah kan.. nangis mengada2 ni lambat laun dia diam sendiri lah.. tul tak?

Wednesday, October 05, 2011

Jamuan makan2 dengan kawan2 cyber..


COKLAT KEK
(from kak Nuri... thanks akak)



CUCUR UDANG


WANTAN AYAM


KOKTAIL KASTAD


KUAH LAKSA
(mentain dlm peyok lagi)


 
SALAD for LAKSA

LAKSA BASAH


BIHUN GORENG


Dari kiri: Cida, me, pau & kak Nuri,
Depan dari kiri: Farha & Farah


Me & cida (test apple iPad camera)


Haikal with Sarah main game sambil layan sponge bob



para tetamu yang di kasihi sakalian....



Dari kiri: Sofia, Cida & me in da house.....



 Assalamualaikum...
ni nak tempek citer hari sabtu minggu lepas... saja nak kongsi kat sini.. citer makan2 lepas raya.. orang len dah abis makan2 open house... baru aku ada masa nak wat.. kalau idak aku dok ulang alik balik kampung je.. tiap2 minggu bulan syawal mesti muka aku ada kat umah mak.. hahahahah.. tak per la kan.. nak wat camne.. raya je baru free.. kalau tak bizi.. time raya mane leh bos kacau soh keje lebey kan.. eheheheh.. (macam ler banyak sangat aku oT)...

Jamuan makan2 petang ni saja wat.. nak menyempurnakan raya tahun 2011.. kalau idak nak tunggu raya 2012 tak tau ade rezeki ke.. panjang umur ke tak... tu yang wat juga.. kat atas tu antara menu2 yang aku jamu untuk para2 tetamu.. dan yang tetamu2 semua tu adalah member cyber belaka.. semua kenal kat fotopages bertahun2 dulu.. alhamdullillah.. persahabatan kekal sampai sekarang.. insyaallah sampai bila2... kan...

seronok memang seronok.. puas hati bila semua makanan yang di hidang di jamah semua para tetamu.. kira sket je baki nya.. alhamdullillah.. kalau tak habis tak tau sampai bila aku tak yah masak kan.. heheheh..

so start this week dah bleh mulakan balik rutin2 biasa.. sblm2 puasa dulu... boleh la nak diet.. boleh nak control makan.. nak control apa pun dah ok dah.. lepas ni sapa2 yg rasa badan dah bertambah montel tu, leh la kuruskan semula.. (aku la tu)... heheh..